تقاضای مصرف برق در روز گذشته برای دومین روز متوالی بیش از ۷۶ هزار مگاوات به‌ثبت رسید؛ تا امروز رشد ۴.۵ درصدی محقق شده و ادامه روزهای گرم تابستان و ادامه تقاضای بالای برق، هشدار دهنده رسیدن به سناریوی بدبینانه رشد ۶درصدی است.

مصرف برق

به گزارش همشهری آنلاین، با رسیدن به میانه تیرماه، گرم‌ترین روزهای سال از راه رسیده و افزایش قابل‌توجه دما و گستردگی آن در سراسر کشور منجر به افزایش عجیب مصرف برق در کشور شده است.

عبور تقاضای مصرف برق از مرز ۷۶ هزار مگاوات برای اولین بار در تاریخ ایران در روز شنبه (۱۶ تیرماه) رقم خورد و روز گذشته نیز (یکشنبه ۱۷ تیرماه) باز هم پیک تقاضای مصرف برق بیش از ۷۶ هزار مگاوات بود.

در روز ۱۶ تیرماه با ثبت تقاضای مصرف ۷۶ هزار و ۷۳۷ مگاواتی، رشدی ۲۳درصدی تقاضا نسبت به روز مشابه سال گذشته و در روز ۱۷ تیرماه با ثبت تقاضای مصرف ۷۶ هزار و ۸۶ مگاوات، رشدی ۶.۵ درصدی نسبت به روز مشابه سال گذشته رقم خورده است.

رکورد تقاضای مصرف لحظه‌ای برق در سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۵ مردادماه بالغ بر ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بود، که ثبت تقاضای مصرف ۷۶ هزار و ۷۳۷ مگاواتی در روز ۱۶ تیرماه امسال، رشد ۴.۵ درصدی است.

در برنامه مدیریت بار تابستان ۱۴۰۳، سه سناریوی رشد مصرف ۳.۵ درصدی، ۴.۵ درصدی و ۶درصدی برای تابستان امسال پیش‌بینی شده که در حداقل میزان رشد مصرف، میزان اوج تقاضای برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد و در صورت تحقق پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای تابستان، رشد ۶ درصدی در مصرف برق رخ خواهد داد که اوج تقاضای برق را به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات می‌رساند.

تا امروز رشد ۴.۵ درصدی محقق شده و ادامه روزهای گرم تابستان و ادامه تقاضای بالای برق، هشدار دهنده رسیدن به سناریوی بدبینانه رشد ۶درصدی است.

کد خبر 865558
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha